Idag var det vår

Sicken härlig dag det har varit idag, man kan ju inte annat än att känna sig pigg och glad. Vädret spelar helt klart min melodi. Idag tog vi ut pick-nick bordet och åt middag ute. Kassler som jag täckte med creme fraiche en burk champinjoner, krossade tomater och smulade över fetaost och vitlök, till det blev det broccoli..Tom ungarna var förtjusta i det och de hade ris till....
Sedan skulle vi fira Julia som fyllde tolv år igår mamma och co var här. Jag tänkte att idag kan jag ju inte bara sitta där med mitt kaffe så jag bakade mig en LCHF paj. Jag tog frusna blåbär och hallon, lade i en smord ugnssäker form sedan fick det ett täcke av 4 dl hackade hasselnötter, 75 g smält smör och 2 st ägg in i ugnen 15 min i 200 grader till det vispad grädde... Helt ok!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0